Ett foto i timman 6 april 2012

image

8.45
Igår Grekland, idag Sverige. Morgontemperatur: Korfu 16 grader, Sverige 6 grader. Dock skönt att vakna i egen säng. Denna tavla har vi på väggen.

***

image

9.45
Frukost framför tvn. Ägg så klart! Det är ju påsk, Långfredag.

***

image

10.45
Vi myser i soffan med en film. Det blev en kinesisk fotbollsfilm blandat med Kung Fu. Dubbad dessutom. Resfynd och ouppackade väskor får bara stå lite till.

***

11.45

Ute snöar blötsnö. Vi bestämmer oss för att ta en tur till stan. Mr M får nämligen ett utbrott på sin mobil.

***

12.45

Vi är redo att åka. Står i hallen och tar på oss skorna.

***

13.45

Vinterjacka på. Konstaterar att det var bättre på Korfu.

***

14.45

Hälsar på Mr M’s morfar på sjukhuset. Vi tar en kaffe med honom och övriga familjen som är där; Mr M’s mamma, morbror och mormor. Många M. Ja, i fikarummet fanns detta akvarium med en söt bläckfisk i.

***

15.45

Vi handlar mat till bjudning som vi ska ha imorgon. Baconlindad kycklingfilé fylld med vitlöksost, potatisgratäng och sallad med massa gott.

***

16.45

Näring. Mat på Max. Mumsigt gott! Speciellt chili cheese tops som är min favorit. Jag åt en hamburgare med guacamole och Mr M tog ett De Lux mål med cheese and bacon.

***

17.45

Precis kommit innanför dörren. Mr M leker med sin nya leksak. Jätteglad! Det var knappt att han fick av sig skorna.

***

18.45

Vi har fått besök av Mr M’s bror och hans flickvän fröken E. Vi dricker kaffe och tittar på bilder från Grekland.

***

19.45

Städar. Bland annat badrumsskåpet får sig en avtorkning. Jag ställer upp mina nya inköp från Korfu. Mr M har åkt till min bror en sväng.

***

20.45

Sorterar en veckas post. Massa reklam men även gott om kuvert. Detta blir det sista av städningen. Jag är trött!

***

21.45

Tittar på bilder från Grekland. Här sitter vi i en badtunna på Achilleon Museum. Framför oss stoltserar en fantastisk staty av Akilles. Vet inte om Empress of Austria samt Queen of Hungary Elizabeth Sissy hade gillat detta, men kul var det. Efter henne så bodde ju Kaiser här, även han regent. Får man sitta i slottsparkens ”badkar”? Jag gillar i alla fall bilden! Ni ser mig i mitten och lillasyster till höger samt Mr M till vänster. Gudinnorna på var sida är jag osäker på.

Bonusbild:

Här badade ovannämnda drottning. Vi gick hit dagen efter då själva huset låg högt uppe på klippan. Fast för henne fanns givetvis en genväg genom skogen. Misstänker kanske dessutom att hon inte behövde gå utan tog någon av de många hästarna som måste ha funnits i hennes stall storlek LARGE.

***

22.45

Sötis är hemma igen. Han leker med sin nya mobil. Visar mig Angry Birds Space. Oj då, då måste jag också ladda ned den. Älskar Angry Brirds. Slötittar på Gladiator och pillar lite i bloggen.

***

23.30

Vi myser i soffan. Tröttisar. Det blir snart sängen. God natt på er!

BONUSBILD:

Ute är det fullmåne. Det är vackert men min kamera gör inte månen rättvisa. Men håll till godo!

***

LÄMNA GÄRNA EN KOMMENTAR OM DU KIKAR FÖRBI. Det är alltid trevligt att veta vem som varit här. På så sätt kan jag även hitta till dig.

GLAD PÅSK!

***

Den här låten har vi hört flera gånger idag…

18 thoughts on “Ett foto i timman 6 april 2012

  1. Snö i Mellerud i dag?
    vi klarade oss både i Jönköping där dagen startade och i Göteborg där dagen slutar. Kallt är det lik förbannat.

    Det låter som ni haft en härlig resa raring. Vi ses på tisdag!
    Kram

  2. Dumma kusin! Det är inte schysst att skriva om utlandsresor när jag är såå sugen på att lämna sverige för ett varmare land ett tag.. nåja. Får se fram mot min kulturresa till ryssland istället 🙂

  3. Så mye flotte bilder du har tatt, det av deg og kjæresten foran speilet er nydelig:) Tenker det ble en kald overgang å komme hjem til sverige ja, vi kom hjem fra egypt for noen uker siden og har vel enda ikke tilpasset oss vintertemperaturer igjen enda:P

    takk for titten på din efit dag:D

Kommentera

