Solens strålar

image

Jag inledde helgen med en fika på mammas altan. Hon har den vita lantliga stilen hemma. Så även ute på hennes altan. Jag gillade skarpt den lilla emaljskylten med cupcakes på. Den ska jag fota med en bättre kamera än med mobilen. Det var underbart att känna solens strålar mot ansiktet. Kaffet var inte dumt det heller!

Detta fotot får stå som kontrast till dagens stund då det haglade. Jag cyklade idag till jobbet. Just då var det solsken, precis som nu, om än några minus. Jag hade plattat mitt hår men när jag kom fram hade de naturliga lockarna återvänt, om än något otyglat.

Det var min första tur på cykelvägen och jag måste säga att det var skönt och trevligt att cykla till jobbet. Inte fel att starta dagen med lite över sex kilometer på cykel. Det kan bli en vana. Fast nästa gång skippar jag nog plattandet av hår, ogjord tid faktiskt.

2 thoughts on “Solens strålar

Kommentera

