Ett foto i timmen

Jag är medlem i Efit, Ett Foto i Timman. Det innebär att man under en dag, precis som det låter, tar ett foto i timmen. Här har ni min lördag 21 april. Välkomna att följa min dag!

00.30

Sängen! Älsklingen spelar Sudoku. Han slog ej sin rekordtid som är 3.51.

***

9.20

Morgonmys med världens vackraste Mr M, som är nyvaken och tycker att min blixt på mobilen är för stark.

image

***

10.20

Leo på morgonpromenaden. Jag upptäcker till min glädje att björkarna har gröna knoppar och körsbärsträdet blommar med vackra rosa blommor. Våren är äntligen på väg!

image

***

11.20

Morgonmöte med min mentor på Mary Kay, fru MW.

image

***

12.20

Fortsatt morgonmöte. Vi diskuterar den nya produktserien Botanical Effects medan jag lägger en order på hemsidan.

***

13.20

Promenad med Leo. Här bor en av hundarna som brukar skälla på Leo. Leo kollar om han är hemma. Misstänker att han gärna vill skälla tillbaka. Avslutar med lite lek i en bäck.

image

***

14-tiden

Vi fixar middag samt följer matchen på TV’n. Det blir kassler, pommes stripes, grillad tomat med ost samt paprika och chilisås. Vi är hungriga så det blir ett smakprov på kasslern redan innan den blir stekt.

***

15-tiden

Vi tittar på fotboll, Arsenal – Chelsea. Mr M har handen i godisskålen.

***

16-tiden

Ännu mer fotboll. Jag myser i Mr M’s knä och kollar att vi skrivit ned de rätta raderna. Vem kommer få flest rätt på Stryktipset idag tro?

***

17-tiden

Rättar Stryktipset. 6 rätt var. Inga miljoner där inte. Busar samtidigt med Leo. Han börjar bli redo för en promenad.

***

18-tiden

Passerar Narnia på turen på fjället. Vi kallar vägen så för det känns lite som Narnia när man går där. Speciellt när det ligger snö. Just idag väljer vi att gå rakt förbi.

***

19-tiden

Leo går lös en bit och leker i en bäck. Han gör ett ylande ljud under tiden.

***

20-tiden

Vi är hemma hos våra grannar och myser lite med deras son E.

***

21-tiden

Vi tar oss en Baileys till kaffet. Fröken B har dessa fina glas med Lilla My och Mumintrollet.

***

22-tiden

Fröken B och jag tar oss ett glas rött medan pojkarna tar sig en kopp kaffe till. Det var gott!

***

23-tiden

Vi fortsätter vår fika hos grannarna. Ha ha.. Denna har fröken B på väggen i köket. Vi diskuterar de extra kilon man kan få kvar av graviditet ett, två och tre.

***

Lämna gärna en kommentar om du stannar till hos mig! Och använd gärna länken ovan om du vill titta på fler EFIT’s eller göra en själv!

God fortsättning!

13 thoughts on “Ett foto i timmen

  1. Vilken fin råttis du har. Trots att jag har en helt annan ras som inte på något sätt liknar en rottweiler (en afghan) så är det en hund jag skulle kunna tänka mig.

  2. Kollar in på er EFIT-dag.. lite starkt ljus ser det ut som ja, han där i morgonmyset ser ju lite av vettskrämd ut 😉

    /Micke
    kludd.se (tror detta är enda sättet länka efter wordpress.com hittat på nått tokigt!)

  3. Oj, blommar körsbärsblommorna hos er. Får ge mig ut på en promenad och se hur långt de kommit här imorgon. Har förstått att Arsenal-Chelsea inte var ngn höjdarmatch direkt.

  4. Hej kusin!
    Funderar nästan på att prova på EFIT , Verkar lite kul! Speciellt om man älskar att fota som jag gör 🙂

    Såg att du kommenterat inlägget med cakepopsen, det hade jag helt missat!
    Du måste ju ta bild och ladda upp här om du vill testa dem 😀 Vore kul och se! Kram

    • Hej!
      Klart att du ska prova. Det är kul när man gör det! Det svåra är att komma ihåg dagen men när man väl börjar fota är det kul. Du har ju en bättre kamera än mig så du har ju en bättre start redan där. Lycka till!
      8 maj kör vi nästa gång!
      http://ettfotoitimmen.se/
      Kram

Kommentera

