Vid regnbågens slut

Idag såg vi en regnbåge, kanske den största jag någonsin sett. Man kunde ana var den tog slut. Mr M sa att vid regnbågens slut fanns nog jag och därmed borde den både börja och sluta hemma hos oss. När vi parkerade utanför oss visade det sig att den var en bit ned mot fälten men Mr M hävdade ändå att jag fanns vid regnbågen där. När han sedan tappade omhöljet av plast ned på köksgolvet passade han på att fria. Jag sa JA. Som alltid. Jag är rätt säker på att även Mr M finns där vid regnbågens början och slut.

Vi hade många planer för kvällen, så som kurs och utbildning, men plötsligt förvandlades vårt hem till en sjukstuga. Vaniljglass och varm nyponsoppa, tack. Absolut. Vi åkte dessutom och lämnade Leo lite tidigare än vi tänkt från början, så nu sitter vi här och väntar på att maten ska bli klar. Det blir film och mys under filten. Vi har halsont och en förkylning, som på mig sitter i näsan. ”Rinnenäsa”. Nu blir det grillat och quinoa, med extra tomat och vitlök. Vi har det bra här vid regnbågens början och slut.

Ps. Det var seriepremiär igår. Mr M gjorde första målet. Vilken uppstart på fotbollssäsongen! Stolt flickvän applåderar. HÄRLIGT!

2 thoughts on “Vid regnbågens slut

Kommentera

