Lägger upp fötterna och vilar

image

Lycka är när man kommer hem förkyld och supertrött möts av doften av nybakat. Dessutom ser det rent ut och dörrmattan hänger på räcket utanför. I köket står en glad snygg kille och lagar middag. Plåten med nybakade kladdkaksmuffins finns bredvid och jag ser att han ansträngt sig med att lägga en dumle i varje. ”Jag har vikt tvätten men inte hunnit lägga in den”.

Jag står där i dörröppningen till vårt rosa-lila kök och känner en varm känsla sprida sig i mitt bröst. Tänk att jag fick denna underbara snygga goa kille. Han är fantastisk. Jag återgäldar honom med att efter middagen rädda honom från en spindel och sedan kliar jag honom på ryggen tills det är dags för honom att åka till träningen. Själv blir jag kvar på soffan. Min förkylning tar ut sin rätt.

Kommentera

