Härliga lördag!

Idag skiner solen. Jag hör en arbetare utanför som lägger plattor. Eller är det möjligtvis så att han spikar? Ja, han arbetar i alla fall. Jag ligger kvar i sängen och bredvid mig sover världens sötaste.

Min hy känns mjuk från gårdagens vårstädning. Jag skrubbade mig från topp till och smörjde sedan in mig. Det kändes som en härlig start på semestern. Ledig i flera dagar och framför mig ligger massvis med äventyr.

Senare idag väntar fotbollsmatch för Det kurrar i min mage. Ska jag väcka Mr M med en puss eller stillsamt låta han sova en stund till?

Kommentera

