Mot Manchester!

Vi inledde vår fotbollssemester med vinst för älsklingen och hans lag. De vann med 5-0 på bortaplan. Alldeles underbart! Medan vi njöt av vår hemgjorda pizza vann dessutom Mr M’s älskade Liverpool. Imorgon hoppas vi på vinst för United. Och vi finns där i staden. OLD TRAFFORD here we come! Härligt!

Igår när vi gick igenom matchen hörde jag hur jag började prata i vi- form. Jag är plötsligt vi med Mr M’s lag. Men det är OK. Jag sitter från sidan och analyserar vad som kan bli bättre och vad som är toppen. Jag hejar på med hela kroppen och dessutom svär jag emellanåt år domaren. Jag är inte helt nöjd över de profana ord som stundvis kommer ut ur min mun. Jag måste kanske arbeta på det. Hmmm…

Det är skönt att ha semester. För mig är det lite av drivkraften i allt jag gör. Att få njuta och stanna upp. Att få se och uppleva. Att få andas frihet. För det gör man när man är på semester! Dags att packa. Mot Manchester! Men först ska vi fira mormor. JIPPIE!

Kommentera

