Fredagsmys

När jag kom ut och kände att grannen grillade känns plötsligt inte min kvällsmat så intressant. Det blev pyttipanna, ägg och rödbetor. Enkel och gott. Speciellt efter att ha gått i två timmar med Master Leo. Vi promenerade till Mr M’s extrajobb och tog sedan cykeln därifrån hem igen. Dryga milen skulle jag tro. Underbart väder var det dessutom. Och turligt nog klarade mina fötter promenaden tack vare mina snygga superskor. Ja, de är verkligen underbara mina dyrgripar från Reebok. Man kan vicka lite på tårna i dem. Det gillar jag. Och Leo, han har inte rört sig mycket sedan vi kom hem. Jag är lite rädd att vi kan ha gått för långt. Det var ju asfalt hela vägen och det är ju inte bra för tassar och höfter.

När vi väl kom hem lyckades han dock att skälla på hundarna i huset i backen nedför från oss. De skäller jämt på Leo och han får inte skälla tillbaka. Idag lyckades han dock få till ett litet utfall. Jag hade ju fullt upp med att få cykeln upp för backen och oturligt nog gick hans halsband sönder. Det har nog aldrig hänt mig förut. Det söndriga halsbandet möjliggjorde därmed att Leo fick skälla lite tillbaka, lite närmare staketet än jag önskat. Ja, cykel och hund är lite mer krävande än bara hund eller bara cykel. Vi är dock hela och trötta båda slappandes på var sitt håll.

Nu sprider sig kaffedoften här i huset. Mr M och jag ska ta en kvällskopp innan det blir fredagsmys i sängen. Här får ni några foton från mormors 75 års kalas. Bland annat kan ni se mitt goa kusinbarn, min kusin, mina mostrar och ett par riktigt häftiga Ed Hardy-skor. Dessutom en mumsig smörgåstårta. Och inte att förglömma, den underbaraste av alla, Mr M.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kommentera

