Kära pappa far

När dina andetag försvann, uppstod tystnaden. Ditt skratt hörs inte längre, utan bara fragment. Det är inte alltid bilderna passar ihop. Det är inte alltid jag ser dig.

Dina goda råd minns jag. Men följer jag dem? Det är så ofta som du fattas oss. Jag har lärt mig att vi alla sörjer olika. Det finns en tid för nu och då. Ingen väg eller sorg blir den andra lik. Om jag saknar dig, vad gör då inte dina andra älskade barn. Om jag ibland behöver dig, hur mycket behöver då inte dem dig?

Din hand var kall och blå. Maskinen tystnade och endast syster ysters hulkande hördes när pipet plötsligt höll en jämn ton. Dina andetag avtog.

Kommentera

