SOLSKEN, på alla sätt och vis…

Det har varit en alldeles underbar dag. Jag har tagit igen mig. Druckit kaffe, ätit glass, lagat mat och sett på fotboll. Jag har dessutom arbetat lite grann trots att jag egentligen försöker undvika sånt på helgen. Jag ställde in gårdagens fest och det gjorde att jag idag hann ikapp mig själv. Underbart!

Vi har en affär här i den lilla byn vid bergets rand. Jag brukar handla där ibland. Mest för att jag inte vill att de ska stänga, för man behöver ju sin lilla butik när man, som idag, upptäcker att mjölken nästan är slut och tandkrämen likaså. Vi tog oss därför en skön promenad dit, Leo och jag.

Vårt tidigare boende, huset i backen ligger precis bredvid och idag hade jag turen att träffa syster yster där. Det är alltid underbart att träffa mitt underbara systerbarn. Hon fyller två nu till sommaren.

Idag hittade lilla fröken Charlie bokstäver på kylskåpet: K som i katt, M som i mamma och P som i pappa. Jag kände mig jättestolt och tyckte att hon var så häftig som ”redan” kunde bokstäver ur alfabetet och dessutom stava! Hon är ju bara två! Nästan…

image

Kommentera

