Helgsurr..

Helgen har haft sin stilla gång. Tvätten blev i alla fall tvättad. Min egentid har dock fått kompromissa för jag fick ställa upp på svärmor som snabbt fick iväg då hennes man råkat ut för en olycka. Han är dock hel om än lite mörbultad med bruten fot och skador på ryggraden.
 
Fokus har legat på fotboll övrig tid och jag begav mig på lördagen med fotbollsfruarna till kusten. Vi fick en längre sightseeing än väntat, men vad gör väl det när man ändå kommer fram i tid!? Laget de mötte var bra och vi fick uppleva årets första delade seger. Borde det kallas delad förlust? Slutresultatet blev 2-2. Det var en nervös match att titta på och vi skrek och lade oss i, precis som det ska vara.

Mr M’s placering i laget oroar mig, för jag kan se att han inte riktigt trivs men jag hoppas att han håller ut. Kanske blir det bättre. Det blir bättre. Laget som helhet är dock trevligt. Och jag kan se att han trivs i det stora hela. Han mår bra av träningarna, han trivs med killarna, speciellt sin gamla arbetskamrat T och matcherna är ju hittills vinstbaserade och han har bidragit.

Idag hade jag önskat ett Premier League – guld men nu ville det sig inte så. City tog hem det i 94’e minuten. Vad är oddsen för det? Ja, jag vet inte. Kompany har i alla fall lyft segerpokalen och de fick motta guldet , bucklan, på sin hemmaarena.  Om United vunnit, betyder det då att en exakt likadan buckla fanns även i Sunderland?

Imorgon är det dags för Mary Kay – unitmöte. Det är härligt träffa flickorna! Småprata lite, få pepp och beröm samt många tips och råd. Här har nu några fina flickor från vår förra träff:

image

Så har helgen haft sin stilla gång? Nja, knappast. Jag lyssnar till Leos andetag och tänker att till och med hunden är utmattad.

Älskar dig Mr M! 😀

Kommentera

