A som i Antigua

Tröttheten slår an och jag tänker att ännu en gång har jag fixat veckan och ledigheten är det som väntar mig. Livet ber om att få knacka på och det jag som öppnar dörren till mig själv. Min tillfredsställelse, ja visst finns den genom mitt jobb, men mitt verkliga jag blommar varje gång jag stänger dörren och lämnar det hän där bakom.

Mr M och jag drömmer om att investera en slant i en kamera och kanske är det just nu detta ska ske. Självklart blir det match och en dag viger vi därför åt fotbollen. Kommer jag kunna föreviga matchen med bilder tagna av den nya kameran? Realisten i mig undrar om vi inte borde spara pengarna till vårt bröllop med idealisten i mig vill ha den där då också. Vem vill inte ta extra mycket kort på sitt bröllop.

Det pirrar i magen när jag skriver bröllop. Vårt bröllop. Det känns nära nu. Vi kan ha valt plats. bokstaven jag tänker på är A. A som i Antigua. Och klänningen, den är nog inte vit utan mer champagnefärgad. Och mannen, han är snygg. Prinsen och prinsessan i paradiset. Alldeles underbart!

Kommentera

