Att bli vuxen

Det regnar och jag tänker på mina studenter som har bal idag. Urs, vilket tråkigt väder! Jag antar att merparten av bilder utomhus minskar. För vem vill stå i regnet en dag som denna? Det fullkomligt öser ned. Det är med undran som jag funderar på varför de finaste av finaste dagar redan har försvunnit. De kommer väl tillbaka? Igår satt jag i vinterjacka på matchen. Så ska det inte vara i juni månad. Det är inte rätt! Att steget ut i vuxenlivet kan kännas mer kyligt än vad det är. värmen kommer dock. Det är jag säker på.

Hos oss, mig och Mr M, är det fullkomlig lycka. Ibland blandat med magont. Vi har tagit ett stort steg i vårt liv tillsammans. Vi har nämligen köpt oss ett hus. Till bara oss! Vi har nu massor att lära oss, allt från häckklippning till allmän renovering. Också det handlar om att bli vuxen. Fast på ett annat sätt. Vi har varandra, i nöd och lust. Vi har inte tagit oss vatten över huvud, utan vi har tänkt på vad vi vill ha och på vad vi faktiskt kan hantera. Vi har diskuterat vinster och förluster. Parallellt med detta drömmer man om kantsten, badtunna och ett nytt kök. Det är spännande, men ändå fullkomligt och alldeles, alldeles underbart.

 

2 thoughts on “Att bli vuxen

Kommentera

