Att börja och sedan aldrig sluta…

”Tänk T, för lite mer än ett år sedan så sa du att du skulle gifta dig och köpa ett hus inom ett år. Det är otroligt att det faktiskt har blivit så.”

Arbetskollegans kommentar har en klang av förundran och jag vet att det är sant. Det är helt otroligt, men sedan jag träffade mannen i mitt liv har allt bara blivit just så som jag ville ha det. Bitarna har fallit på plats och vi finns där för varandra, i vått som torrt. Vi delar och pratar om allt. Arbete som fritid. Mr M’s fotboll är lika viktig som min tid då jag är fristående hudvårdskonsult för Mary Kay. Mr M vet när jag är ledsen och besviken. Vi kan prata om rädslor och fårhagor. Vi kan dela tankar både kring det som är säkert och det som är mer osäkert.

När Mr M sa att det var rätt hus, rätt hus för oss, tvivlade jag inte en sekund. Jag agerade och nu är huset vårt. Det är en reflektion av oss och det är där vi ska skapa vår framtida familj. Det pirrar och känns bara alldeles underbart. När vi somnade igår sa Mr M ”Dröm söta drömmar om vårt hus Älskling”. Det gjorde jag. Om tre veckor blir livet i huset en verklighet. Där finns jag och Mr M. Och så Master Leo förstås.

Ska man man drömma, så dröm stort. Ska man leva, så lev fullt ut. Börja och sedan aldrig sluta.

Jag drömmer. Och han finns där, mannen i mitt liv. Jag lever med honom, och jag lever fullt ut. Min största och viktigaste uppgift är att ta hand om mannen i mitt liv. Jag lovar att älska honom och jag ska aldrig sluta. Han är vackrast, min älskade Mr M!

Våra ringar

Kommentera

