Student

image

Idag har det varit en av årets bästa dagar. Vi släpper våra fågelungar ur boet. Själva middagen är lite väl lång i mitt tycke och jag har lite ont i magen samtidigt som det finns en tår i ögonvrån under hela dagen. Se bara på bilden ovan som eleven lagt på min fb. Glädje! Det är summan av många betydelsefulla möten. Jag håller inga avskedstal utan försöker säga allt under åren vi har tillsammans. Studenten handlar om eleverna och det är deras fest! Jag tackar, för allt.

Det finns glädje i när en mattsvart 740 limousin med ex antal basar i volymnivå HÖG backar upp intill glasdörrarna och ur hoppar ett gäng glada studenter. Det har varit många kramar och många skratt, inte bara just idag.

Den fantastiska vagnen var också en stolthet. Det stod: idag är enda dagen då alla har 100% närvaro. Dessutom ”DP is checking out. M (vår rektor) and 23 teachers like this”. Denna fröken kommer dock sakna varendaste unge! Fröken är stolt. Alla har jobb! Vårt mål är nått.

Kommentera

