Livets lista

Jag frågade Mr M vad han hade för förhoppningar om resten av året. Han svarade: att vi installerar oss i huset och att det går bra, att vi får bokat vår bröllopsresa och får ett datum för vårt bröllop samt att han får ett fast arbete. Jag håller med om alla tre. Precis vad jag också önskar för året.

Jag hoppas dessutom att mitt jobb blir intressantare och roligare, för i år har det varit tufft. Slitigt, så jag känner att semestern är efterlängtad. Jag är trött i både kropp och knopp. Tack och lov väntar nu en tid som bara handlar om mig. Om oss.

Idag har vi letat efter sådana där saker som man behöver när man flyttar, ex häcksax, trimmer och gräsklippare. Vi funderar dessutom på vilket staket man ska ha. Blandat med detta så är vi sjuka. Vi har vilande förkylningar i kroppen så vi knaprar Ipren och äter massvis med frukt och vitaminer.

Jag ska skriva mig en ny livslista. Nr. 1 är att fundera ut hur jag ska göra för att längta tillbaka till jobbet i augusti. Jag måste hitta de fördelar som överväger nackdelarna. Jag vet att de finns där. Nr. 2 är att tillsammans med Mr M göra en plan över vårt liv, både den närmaste tiden och vårt bröllop nästa år. Oki, start… And don’t stop…

Kommentera

