Semester

Vilken njutning i att ta stegen ut i friheten och veta att man är ledig. Ledig i många, många dagar. Först ut är god mat och möjligtvis något att dricka. Jag njuter i utemöbeln om än med vatten i glaset. Framför mig ligger en lugn sommar som jag planerar att spendera i Sverige. Hör och häpna!

Imorgon börjar jakten på lådor och jag har förberett med gamla tidningar. Glas efter glas ska packas ned och efter midsommar bär vi in de första lådorna. Exakt vad vi ska göra och hur lämnar jag därhän för vi tänker börja när vi är där, inte innan.

I dagarna två har jag haft IT-utbildning. Jag har bland annat gjort en film. Jag valde att dela med mig av elevernas visdomsord till bakgrunden av hur man orkar fortsätta som lärare. Det var ett rätt trevligt arbete och om jag än varit arg och trött så lämnar jag nu skolan glad och nöjd.

Till hösten väntar mig inga större ändringar och jag trivs med det. Jag vill hellre polera det jag redan har. Så, nu blir det prat om arbete först i augusti hoppas jag.

Just nu kommer jag ha fullt upp med att göra absolut ingenting alls.

Kommentera

