Sista semesterdagen!

Just nu en kopp kaffe i solen. Jag har spenderat dagen framför datorn för jag kände att det var dags att fila på detaljerna till bröllopet. Nu sitter jag något förväntad och längtar tills hjärtat kommer hem så att jag kan visa honom all bra info jag hittat, allt från fotograf till möjligheten att boka massage för två. Det finns inga begränsningar på vad man kan få.

Sista semesterdagen. Bredvid mig står vår trimmer, fortfarande i sin köpelåda. Min lillebror sa att det var en synd att ha en nyinköpt teknikpryl ouppackad. Det kanske är sant, men allt har sin tid. Imorgon blir det ”tillbaka till fängelset” och jag kan då bara drömma om nästa prison break. Tacka vet jag semester! (ren dalsländska och betyder ungefär tack och lov för semester!)

På promenaden passerade jag en elak skylt där husägaren var allmänt tyken mot hundägare. Själv går jag i motsatta tankar och funderar på hur jag kan göra det trivsammare för vår fyrfota vän. Det får mig att tänka på vad jag själv vill göra här hemma. Se nedan! Jag skrattar dessutom åt det faktum att vi nyligen hade besök av en underbar liten söt mops, som Leo givetvis var så där lite skeptisk och rädd för. Ja, så som han brukar vara mot små hundar. Stackars liten rottis!

Varför inte?

3 thoughts on “Sista semesterdagen!

  1. Ååååh vilken finfinfin hund – och visst är det t o m isbitar i vattnet? Har sett vattenskålar för hundar på många ställen, både inom och utom landet – det är sann service till gästerna!

Kommentera

