Ett foto i timman

Idag är det EFIT vilket betyder att du kan få en liten inblick i hur jag spenderar min dag. Det är den 24 augusti och det betyder att det är min födelsedag! Välkomna!

5.45

5.45
Sötis väcker mig med massa grattis och pussar. Jag gosar till mig på hans plats som är varm och go.

***

6.45

Sträcker på foten och ser om det är möjligt att vakna ”nerifrån och upp”.

***

7.45

7.45

Borstar tänderna.

***

8.45

På jobbet och har ett kort möte med en kollega.

***

9.45

Lägger en sista ”hand” vid schemat. Jag är urnöjd att jag har en kalender där jag lagt in egna bilder från vårt härliga liv.

Det piggar upp vardagen! Här en bild på älsklingen tagen på Korfu tidare i våras.

***

10.45

10.45
Hämtar färgglada papper i kopieringsrummet.

***

11.45

11.45

Lunch. Gårdagens rester bestående av sallad med isberg, majs, gurka, tomat, quinoa och fetaost. Och så paprikachili crème fraiche!

***

12.45

12.45

Förbereder måndagens lektioner. På måndag ska vårt klassrum fyllas med elever. HÄRLIGT!

***

13.45

En trött fröken som snart får gå hem…

***

14.45

Parkerar min cykel på vår uppfart. En fylld cykelkorg. Det är varmt ute.

***

15.45

Älskling ser till så att vi har pengar. Födelsedagsbarnet vill shoppa!

***

16.45

Lite mat. Jag tar chili cheese och McFlurry med jordgubb och choklad. Perfekt födelsedags-mellanfika!

***

17.45
Är vi framme snart?

***

image

18.45

Fika i varuhuset! Choklad & kaffe!

***

image

19.45

Det blev två vagnar!

***

20.45

Vi valde att äta födelsedagsmiddag på indisk restaurang. MUMS! Starkt och gott! Här Taj Mahal.

***

21.45

På väg hemåt. Nöjd. Lite trött.

***

22.45

Sätet är nedfällt och det är fullt i bilen. Härligt!

Vi fördriver tiden med att sjunga och prata namn som kan passa till framtida barn (något ska man prata om).

***

23.45
Hämtat hunden som blir jätteglad för sin fotboll! Vi har dessutom köpt en present till hans kompis Melker. men den har vi gömt!

***

Det var min födelsedag! Tack för att ni tittade förbi! Och lämna gärna en kommentar för då blir jag glad! Vill ni titta på andra EFIT’s eller möjligtvis göra en själv så hittar ni all info här: http://ettfotoitimmen.se/

Ha det underbart!

7 thoughts on “Ett foto i timman

  1. Grattis! Och vilken läcker bild på tandborstningen. Mina elever kom redan i måndags, så jag är ganska mör efter en vecka, men de var efterlängtade!
    //Tinna

  2. Det ser ut som du hade en underbar födelsedag raring!
    Det känns lite konstigt att se bilder från skolan och inte vara där längre. Men jag saknar inte skolan.
    Njut av livet ❤

Kommentera

