<3 pappa far

image

Idag är det din födelsedag. Att du inte finns längre är svårt att förstå. Ja, du fattas oss. Du är en saknad vän och fadersgestalt. Man kunde alltid ringa till dig. Du svarade oavsett tid på dygnet. Man kunde prata med dig in allt, bara man accepterade att du ibland visste bäst! Det kanske du också gjorde.

För några dagar sedan fick du ditt tredje barnbarn. Det blev en flicka, flicka nr 3. Dem har så vackra namn, Emma, Charlie och Miley. Mitt och Mr M’s bidrag har inte kommit ännu, men kanske blir det isf en pojk. Jag lovar inget, förutom möjligtvis blå ögon och lockigt hår. Hursomhelst, vi är inte där ännu. Det får allt bli ett bröllop först!

Älskade bror har flyttat till ett större palats. Det ligger på andra våningen och du hade möjligtvis kommit dit via travers. Herr B, min svägerska, bor ovanpå och han hade garanterat hjälpt till med traversen. Älskade bror jobbar och sliter och däremellan lever han loppan. Det verkar inte finnas något stopp – var jag likadan? Syster yster? Ja, kanske någon världsdel längre bort. Lillebror långt bort i stan? Absolut icke!

Jag tycker hösten kom snabbt i år. Det syns kanske mer nu när vi bor i hus. Trädgården är liksom närmare. Leo stormtrivs och vi likaså. Mr M är ju snällare än snällast, men det vet du redan. Och tänk vad vi lärt oss om renovering! Det är hurtiga gänget du fått!

Syster yster har bytt taket på huset i backen, alldeles själv. Med hjälp så klart, men hon ledde arbetet. Jag och Mr M har i vårt hus tapetserat, lagt golv, satt tak- och väggpanel och målat. Lillebror har spacklat och fixat i sin bostadsrätt och älskade bror är officiellt elansvarig, troligtvis för oss alla.

Jag måste dessutom bekänna att vi kommer måla högtalarna. Jag hör hur du skriker, så jag nämner ingen färg. Istället så får du bara lita på mig, på oss. Jag har dessutom några hemlisar, men vi kör tankeöverföring på dem!

Grattis pappa far!

4 thoughts on “<3 pappa far

  1. En komentar från begravingen var ”Himmlen har blivit ett roligare ställe” Jag hoppas att det är sant annars var pappas bortgång bara ett stort slöseri. Puss älskade syster.

Kommentera

