Det sprakar

Det sprakar i brasan. Det är bara jag uppe. Hjärtat sover. Jag tittar på Champions League och tyvärr ligger mitt lag under med ett mål. Jag ska värma mig med en kopp och sedan heja fram minst ett mål till.

Just nu är det rea på tapeter i 50-skyltarnas centrum. Vi diskuterade om vi kanske skulle satsa på att inhandla till sovrummet. Vi kom fram till att det skulle kosta några tusenlappar och det hade vi nog råd till med tanke på bröllopet som komma skall. Med den vetskapen gick vi istället snabbt och bokade ett flyg till Liverpool. Vi ska nu spendera nyår där. Det blir Anfield och lite Beatles istället för nya tapeter.

Några av förra veckans höjdpunkter:

Min kavaj med nitar sim värmer u kalla lokaler – snygg och praktisk.

Våra nya äggkoppar fyndade på mässan. Vi köpte också två äppeltartformar för dessert för två – vardagslyx.

Älsklingens grymma chokladbollar. Smakar alltid bättre än mina, trots samma recept. De på bilden är dock från min sats.. Eller?

image

image

image

Det sprakar. Dags att åter lägga i ett vedträd.

Kommentera

