Bland smurfar och berg

Min blivande man tycker att jag borde börja med ”hej hej”, och kanske vore det passande efter att helt ha ignorerat min blogg. Skrivandets kraft finns men det jag lagt energi på är privat skrivande, så som listor och kommentarer till elever. I livet är jag precis i stunden för lugn. Sängen väntar så snart matchen når sitt slut. Jag missade början och kan därför avstå slutet. Att vara på besök i min blogg kan därmed passa.

Kvällen har jag spenderat med min fina vän Heleena. Vi har varit på modevisning där olika teman på skapande med blommor fanns invävt. Förutom en mysig och go stund med min fina väninna, så gav det lite inspiration till bröllopet. Allt är så gott som klart. Klänningen är inhandlad och allt det andra är fixat. Det som vi kan boka har vi bokat. Jag behöver dock lägga upp klänningen några centimeter och jag antar att det blir morgondagens uppgift; att hitta en sömmerska som har tid att hjälpa mig. Min blivande man är ännu naken dagen till ära (bröllopsdagen menar jag då förstås…).

Jag har funderat på det här med attitydberg. Har ni någonsin sett ett sådant? Det handlar om huruvida man ser hinder eller utmaningar. Själv ser jag kanske både och beroende på i vilken synvinkel man väljer att se. Jag tänker drömmar, men också arbetsliv. Livet i det stora hela kan vara en mental träning och begränsningen sitter i en själv. Vi skapar våra hinder och vår hjärna blockerar när det blir för mycket. Att se sina möjligheter kan ibland vara svårt men så länge man tittar uppåt, så infinner sig inte höjdskräcken. Jag vet, för jag tränar. Man kan också se andra berg, kanske borde man vara där. Vad det gäller kärleken är jag dock 100% säker. Jag valde rätt berg. Utsikten är fantastisk!

Vi var nyligen i Spanien. Under veckan reste vi bland annat upp i bergen. Bland bergen finns en och annan smurf. Smurfar är blå. Ja, på Malagas solkust finns en blå smurfstad. Härligt med lite sol mitt i vintern!

Spanien v.8 530

 

 

Kommentera

