Varför man gifter sig

Man gifter sig för att man tror på varandra. Man gifter sig för att det är en trygghet. Både emotionellt och ekonomiskt.

Generationen vi har växt upp i har förstört allt som var heligt. Man gör därför revolt och vill återskapa de värden som generationen innan oss dissekerade. Man vill skapa den familj man hela sitt liv saknat. Kärnfamiljen är idealet som man alltid eftersträvat.

Världen kan gunga hur mycket som helst och tryggheten är känslan av att vara förfylld. Att finnas, att tro.

Vigseln är bara vår och dagen är firandet av våra löften till varandra. Det är symboliskt, för redan nu utövar vi det löfte som komma skall. Dagen då pappret ska skrivas under.

Min bröllopsklänning är en dröm. Platsen är en strand och med båda fötterna i sanden lovar jag att ta hand om dig för evigt. Jag lovar att skratta, andas och le. Jag lovar att inte arbeta för mycket. Familjen först. Jag lovar att aldrig sluta resa. Jag kommer alltid finnas vid din sida.

Kommentera

