Ett Foto I Timman 14 oktober

Herregud -glömde helt bort EFIT och det som jag sett fram emot! Ja, ja, lite sent satte jag igång men turlig nog har jag knipit några bilder med mobilen så vi kör på dessa. Håll till godo!

6-tiden

Uppe och gör smörgås till älskling! Själv väntar jag på kaffet som snart är klart.

7-tiden

Promenad med hunden. Ps. Jag heter Leo och är extra söt.

image

8-tiden

Kommer till skolan. Det var kallt ute och jag glömde fota. Ni får därför gårdens bild där jag inser att vi fick dubbelt så mycket bil för pengarna. Jag hade ingen fönsterskrapa i den nya bilen. När jag stod där ute och frös mindes jag plötsligt ett FB-inlägg som min kusin skrivit där hon berättade att hennes fläkt gett sig och att hon körde bilen samtidigt som hon använde en stekspade och skrapade rutan med. Alltså hämtade jag en stekspade. Funkade hur bra som helst.

9-tiden

Engelska. Får ett sms ”Du är bäst!” ”Idol-mys ikväll?”.

image

10-tiden

Svenska. Vi kör på med språkhistoria efter att ha haft engelska en stund.

image

11-tiden

En hund jagar upp en katt i trädet utanför vårt klassrum. Jag ropar på hunden, som blir fångad av sin matte.  Hunden är jättestolt! Mina elever tycker att jag är lite löjlig men jag tyckte synd och pissen så därför försökte jag locka ned den ifrån träden. Efter ett tag kom kajor och jagade ned pissen.

image

12-tiden

Mina lektioner är över för dagen. Jag summerar och sätter de sista planerna för nästa vecka. Det bli fokus på gruppspråk, dialekter osv. Den nya kursplanen för Svenska är lite annorlunda i GY11 än tidigare så det kräver lite mer planering och justering av material. Bedömningen är också ny då vi ska ha A -E betyg.

15-tiden

Precis kommit innanför dörren och börjar hacka basen till grytan. Den ska puttra medan jag går med hunden på eftermiddagspromenaden. Grytbitar med lök, vitlök, lite paprika och cayenne samt salt och peppar tillsammans med lite buljong. Blir mums, MUMS.

16-tiden

Jag reder grytan och älskling fixar potatisen. Hunden äter middag. Pärlor och köttbullar samt lite skivspill från grytan.

17-tiden

Middagsmys med älskling. På bordet ligger och stryktipsraden under arbete samt den nya katalogen från krämföretaget som levererade min beställning till mig igår.

18-tiden

Resterna i grytan åker ned i matlådor. Bra att ha i frysen!

19-tiden

Mysbyxa på. Äppelpaj med vaniljvisp och kaffe. Pajen bakade jag igår. Älskling har varit i 50-skyltarnas centrum med lillebror och köpt grisöra till Leo. Han vill också ha lördagsgodis. Vi myser framför TV’n till Vem vet Mest.

20-tiden

Godispåsen kommer fram lagom till Idol-mys. Älskling och jag  delar på en delfin. En seg en..

21-tiden

Vi fortsätter mysa i soffan och någon påpekar att soffan är minsann inte för hela familjen.

 

22-tiden

Vi fortsätter  TV-mys i soffan. I reklampausen wordfeud’ar vi. Jag tar mig en Bacardi Pineapple och älskling en öl.

23-tiden

Vanligtvis lägger sig Leo 20.30 men eftersom det är helg så tar vi oss en kvällpromenix.

Även vi tänker vara uppe lite längre än vanligt och sätter därför igång en film. Titeln är Outlander och mycket pekar för att jag kommer att tycka att den är värdelös medan Mr M kommer att tycka att den är okej.

Ha det bra alla ni där ute. Ta hand om er! Trevlig helg önskar jag er alla!

*****

 

Vill ni titta på andra EFIT eller kanske gå med själva hittar ni all info HÄR. Ha en underbar dag!

13 tankar om “Ett Foto I Timman 14 oktober

  1. Men Leo är ju bara hur söt som helst! Ja, det är ju ni tvåbenta också förstås 😉
    Bilderna när ni delar på godis fick mig att minans en gång på stenåldern när jag gjorde detsamma med min dåvarande pojkvän och lyckades bita honom i läppen. Sedan dess har jag aldrig gjort så igen …

    Tack för titten på din dag!

  2. Leo sötis, världens snällaste hund. Det tog lång tid innan jag fattade att han var en rottis. Mot mig är han ju bara snäll och vill gosa. Skäller aldrig^^

    Ja, mr M är söt också =)

    Vi ses i morgon raring!

    Kram

Lämna en kommentar