EFIT -Ett Foto i Timmen

Jag är medlem i EFIT och det innebär att man under en dag tar ett foto varje timme. Här är söndagen den 5 december.

*

9.00

9.00

Vaknade 9.00 av att Leo redan är uppe och skäller på morgonpromenerande hundar. Det dröjde inte länge innan han hoppade upp i sängen för att mysa lite. Leo är en rottis och han är 6 år gammal. Vi kallar honom för Puppy trots att han vuxit sig större än så.

*

10.00

10.00

Precis kommit hem efter en morgonrunda. Vi gick i 35 minuter. Det var kallt men Leo är lika nöjd ändå. Dessutom är han nu redo för frukost. Idag blir det torrfoder med leverpastej. För mig enbart kaffe.

11.00

11.00

Sitter i källaren och letar efter ett foto bland lådorna fyllda av minnen. Jag tänkte använda det till ett framtida blogginlägg. Tyvärr hittade jag aldrig fotot och suckande inser jag att jag kanske borde sätta mig och scrapbooka ihop alla dessa kort, lappar och biljetter.

*

12.00

12.00

Fixar mig snabbt i ordning. Det blir till att ut och julshoppa! Lite osäker på mitt röda hår, som färgade duschvattnet jätterött. Har dock inte tid att fixa till håret, utan det får bli till att göra absolut ingenting. Lite mascara hann jag med i alla fall.

*

13.00 13.00

Julshopping med Heleena. Tanken var väl att vi skulle handla julklappar men istället blev det mest saker till oss själva. =) Först upp var skobutiken och där köpte vi likadana vita vinterstövlar! Tänk va snygga och varma vi ska vara nu på hundpromenaderna!

*

14.00

14.00

Hemma med alla mina fynd. Den silvriga tomten längst till höger heter Disco-Klas. Disco för färgen och Klas för Claus, as in Santa Claus? Konstaterar att jag satte i nyckeln åt fel håll (tänk att man kan göra det på en Volvo) och nu kan jag inte få ut den. Bilen går dock utmärkt att köra, men jag får nog ordna ett verkstadsbesök imorgon.

*

15.00

15.00

Okej -hemmafix! Alla inköpta blommor fick snabbt fixas ihop i olika installationer och de nya inköpta tomtarna ställs upp. Jag suckar för jag har inte hunnit få upp juldukar ännu -men kanske borde jag egentligen bara köpa nya…Det är ju enklare. Hur såg det ut förra året?

*

16.00

16.00

Konstaterar att det redan är mörkt ute och tar firmabilen för att hämta pizzan, som för mig är frukost, lunch & middag -ja, allt i ett! Anders ville ha en Tappens Special, vilket är cayennekryddad pizza med kebab, skinka, räkor och vitlökssås medan jag tog en grekisk sallad -älskar ost! Just detta pizzaplace som vi handlade från idag har dill i sin vitlökssås. Det är gott, annorlunda och skumt -allt på samma gång.

*

17.00

17.00

Efter maten så hamnar jag i soffan med laptopen i knät. Jag kollar myspace, facebook och min blogg. Just idag glädjs jag åt att jag fått en kvinnlig prenumerant som jag faktiskt inte känner, inte än iaf -häftigt!

*

18.00

18.00

Anders tog sig en glassbåt, men urs, det är kallt med glass! Jag tog mig en kopp te istället. Det värmde gott! Myser fortfarande med laptopen i knät…

*

19.00

19.00

Det är ju faktiskt myssöndag men mellan Morberg, som bakat bröd och gjort soppa, slåss jag mot tvätten. Tvätten vinner alltid och jag förundras över hur detta lilla hushåll kan ha så mycket tvätt. Kanske är det för att hunden sover i sängen? Datorn står på och Gordon Ramsey lagar mat på TV’n. Trots att klockan endast är precis 19.00 är en kvinna i programmet naken. Sedan vidare till visning av hur en kalkon ska plockas på fjädrar… Urs..

*

20.00

20.00

Leo och jag tog en kvällspromenad till återvinningen. Det snöar ute! Nu belönas jag med choklad av bästa sort, Anders mumsar ostbågar & grillchips och Leo får något även han. På med webläsaren och Morden i Midsomer i bakgrunden. Härligt!

*

21.00

21.00

Status oförändrad. Förhoppningsvis kommer jag i säng strax efter 22. Men det blir inte alltid så. Ibland hamnar man i konversationer eller helt enkelt hittar en härlig blogg att läsa. Vad som händer just idag, återstår att se. God Natt!

7 tankar om “EFIT -Ett Foto i Timmen

    • Tack Joakim! Härligt att du kommenterar! Minns bestämt att jag kikade in på din sida igår -och då borde jag också våga kommentera. Ska prioritera det ikväll!

      Igen, tack!
      Mvh Therese

  1. Vad roligt att du hakat på efit!
    Har du lyckats posta länken på efit-sidan? Annars får du maila till Micke som hjälper dig. Han är världens snällaste^^

    Kram

    • Ja, inspirerad av dig Camilla! Det var himla kul! Jo då, visst gick det fint att posta länken. Det var ju bara det att den hamnade längst upp och inte längst ned! =) Jag hittade den därför inte.. Ja, jag är här för att lära mig!

      Puss på dig!

  2. Pingback: 2010 in review « A Room of My Own

Lämna en kommentar