Ett Foto I Timman 4 januari 2012

Jag är medlem i Ett Foto I Timman. Det betyder att man under särskilda dagar tar ett foto i timman. Här har du vad jag gör onsdag 4 januari 2012. Och kommentera gärna, för det är så trevligt att veta vem som varit här! Vill du kika på andra EFIT-are så hittar du dem här. Ha en underbar dag där ute!

5-tiden5-tiden

Jag ger upp! Trots att jag tog bort ljusskenan igår, som jag trodde orsakade det smällande ljudet, låter stormen mig ej sova. Misstänker att det nu istället kan vara vindskyddet som den tidigare hyresgästen monterade, så jag tar på mig OnePiece’en och går ut och förankrar det lite bättre.

***

6-tiden6-tiden

Gör mackor till Mr M. Skriver M ❤ T med majonnäsen. Jag gör det med kärlek och gömmer det sedan under kalkonen.

***

7-tiden7-tiden

Ger upp idén på att somna om. Går istället upp och sätter på kaffe. Jag har ju tagit sovmorgon så många andra morgnar under denna semester. Jag passar på att skicka ett uppmuntrande SMS till en god vän som har det svårt. Upptäcker via kortet att julpynt och nyöppnade julklappar inte riktigt matchar. Ja, ja, 20-nde knut är ju strax runt hörnet.

***

8-tiden8-tiden

Börjar läsa Zlatans biografi. Jag har längtat efter den här boken och igår kom den äntligen som en försenad julklapp till min sambo från hans farmor. ”Jag vet vad du ska göra imorgon”, skrattade Mr M medan han öppnade sitt paket. UNDERBART!

***

9-tiden9-tiden

Leo vaknar och lägger sig vid soffan och undrar om det kanske kan bli promenad snart. Självklart blir det de. Vi väljer vägen genom skogen som skydd från vinden och backen ned från fjället, för då kan han leka i dikesvattnet på vägen hem. Det gillar han!

***

10-tiden10-tiden

Frukost. Rostat bröd och färskpressad apelsin. Jag slänger dessutom i en kiwi för mer vitaminer för att på något sätt kompensera nattens sömnbrist.  Jag tar med boken men fastnar i Wordfeud, bland annat med älskade Mr M. Jag ligger under och har bokstäverna I Å I H E P A. Jo men tack!

***

11-tiden11-tiden

Ligger i soffan och sträckläser. Nått till kapitel 3 i Zlatans bok. Den är intressant och det kan bli så att detta blir min huvudsyssla idag.

***

12-tiden12-tiden

Hungrig! Det blir lite rester, gårdagens korv och mos. På vägen till köket passerar jag sovrummet och där ligger Leo och snarkar och sover. För mig är det obegripligt varför hunden envisas med att sova på ett täcke när han har en superskön douggielounge (som dessutom kostat skjortan!). Han ser dock ut att ha gosat till sig gott med huvudet på sin kudde.

***

Strax innan kl 13Strax innan kl 13

Superkris! Råttan Gosig har fastnat under Malm-byrån som fortfarande stoltserar i sin låda.

***

13-tiden13-tiden

Nöjd jycke som just räddat sin vän ur Malms käftar. Malms klämmande lådor kanske vore mer passande?

Bonusbil kl 13Bonusbild 13-tiden

Nöjd hund pustar ut!

***

14-tiden14-tiden

Hoppar in i duschen. sedan är det dags att starta maten. Älskling kommer ju snart hem!

***

15-tiden15-tiden

Leo och jag möter upp med Mr M vid huset i backen.  Snygging! Maten står färdig på spisen. Det blev kycklinggryta med jordnötter och curry samt ris till det. MUMS!

***

16-tiden16-tiden

Inne vid 50-skyltarnas centrum efter en snabb lunch. Jag släpper av Mr M och hans kompis vid träningshallen. De har inomhusfotboll idag. Sedan handlar jag två kassar mat och besöker apoteket för lite smått och gott.

***

17-tiden17-tiden

Hälsar på hos mosters älskling. Syster är fotograf och baby Charlie älskar att se bilder av sig själv! Baby Charlie är ingen baby längre,  men men..

***

18-tiden

Vi, Leo och jag, har precis kommit från ett besök hos min mamma och väntar nu i bilen på att pojkarna ska komma från träningen.

***

19-tiden19-tiden

Fika i soffan, bara sötis och jag.

***

20-tiden20-tiden

Då vi inte hittade något intressant på TV’n bestämde vi oss för att baka kladdkakemuffins. Eller ja, jag diskade och mannen bakade.

***

21-tiden21-tiden

Resultatet! Och vilka urgulliga formar!  Nu vankas det muffins och mjölk samt fotboll. Heja Man U!

***

image

 

22-tiden
Vi avslutar som vi började, men nu är det Mr M som står för konsten. United ligger under och det är snart dags för sängen! God natt alla Efit-are och er andra där ute. Ta hand om er!

***

15 tankar om “Ett Foto I Timman 4 januari 2012

    • Tack för titten!

      Väggordet var min julklapp till min sambo. Det kommer av hans favoritlag i fotboll, deras slogan! Den julklappen gick hem, kan jag säga. =D

      Självklart kikar jag in till dig!

  1. Åh söta fina Leo. Världens snällaste hund^^

    Wordfeudmatcher när motståndaren bara rusar iväg med fler poäng ser jag som en övningsomgång 🙂

    Vi ses på måndag!

    Kram

  2. Det är KÄRLEKEn som räknas! Läste först att du hade gömt majonäsen under ballkongen! 😀 Den där råttisen känner jag igen… Vårt hjärta hade en sån, den ligger kvar i byrån. Fast något magrare och inget fejs kvar.

    Förhoppningsvis kommer vår mamlmbyrå upp under helgen.

    Blev det kvar någon muffins åt mig?

    // Anna

  3. Men vilka fina formar! Var har du fått tag på dem?

    Ser för övrigt ut att ha varit en väldigt lagom dag. Bra balans mellan egentid och besök en ledig dag 🙂

  4. Vet du vad jag gillar allra bäst med din dag? Mackorna på sista bilder! varför? Jo, där ser vi en som minsann inte döljer sin kärlek 😉

    Gulligt!

Lämna en kommentar