Ett Foto i Timman 24 februari

Idag är det EFIT, ett foto i timmen, och det betyder att man gör precis som det låter, tar alltså ett foto i timman. Hos mig blir det av blandad kompott av mobilbilder men också bilder från min enkla kamera. Här har ni min fredag 24 februari 2012. Håll till godo!

Mr M och jag

00.40

Mr M och jag är uppe alldeles för sent. Au naturale De Lux. Vi har haft en fullspäckad dag men ändå blir vi upp till långt efter 12. Mr har handlat nya fotbollsskor från England medan jag har bläddrat i Leilas One More Slice och bloggat. Vi har dessutom slöttittat på Scrubs. Dags att gå och lägga sig, JA!

***

8.408.40

Min älskling är trött men måste gå och jobba. Vi har som vana att pussa den andre hej då när vi går, så idag inget undantag. Jag lovar att komma med lunch. Jag älskar hans jacka. Han är så fin i den. Dålig bild älskling, jag vet, förlåt! Kom ihåg att du är världens snyggaste kille och därmed kan bjussa på en ”så där-bild”!

***

11.1011.10

Jag väcker min väckarklocka. Hörru, vill inte du kissa idag eller? Jag är visserligen ledig, men jösses du kunde ju väckt mig du trötta rottis! Master Leo har ingen brådska alls.

***

image

11.40

Vi tar oss en promenix, linslus Leo och jag. Solen skiner och jag har en tunnare jacka. Härligt!

***

12.4012.40

Äntligen morgonkaffe. Jag svarar på en kommentar i bloggen. För övrigt världens gulligaste kommentar! TACK fröken P. Jag blir glad när folk lämnar ett avtryck. Jag vet ju inte alltid vem som läser, och det är faktiskt kul att veta. Ibland brukar någon säga till en ”Du, din blogg är kul att läsa”,  ”vilket bra inlägg du gjorde härom dagen” eller ”du fick mig att skratta jättehögt igår” och då blir jag jätteglad, om än något överrumplad eftersom man står i kön på mataffären och inte alls tänker på bloggen. Men det är kul! Speciellt skriftliga kommentarer!

***

13.40 Vår hall

13.40

Det är visserligen sportlov så där av mycket fritidsprylar i hallen, men jösses, all lera. Hade hoppats på att slippa dräneringar nu när vi bosatte oss i lägenhet, men icke. Bara att städa. Golvet är dessutom täckt av massa små glittriga hjärtan efter att jag igår kväll gömt ett grisöra till Leo i Mr M’s tomma presentförpackning från Alla Hjärtans Dag. Kändes som en bra idé just då.

***

14.40

Även skorna behöver sig en rengöring. Lera överallt! Urs.

***

15.40

Brunch, om än en sen sådan. Fisk, färska rödbetor och isbergssallad. Kontemplerar kvällens meny och bestämmer mig för att vi borde prova en variant på våra hemlagade pizzor. Får se om matbutiken tycker samma sak.

***

16.40

Fixar i ordning mig för att åka till 50-skyltarnas centrum för att handla jäst till pizzan.

***

17.40

Stannar vid sorteringen på vägen in. jag tycker om att få det rent under diskbänken och Leo är nöjd över att slippa dela bagaget med en massa skräp.

***

18.00

Vi stannar till i hamnen och tar en promenad. Leo är något besviken över att han inte kan bada, fullt i is ju!

***

18.40

Bilen är full av varor och vi är på väg hem. Nu ska här bakas pizza!

***

20.00

Nu är degen klar och ska jäsa i en timma. Ett telefonsamtal från flickorna på Mary Kay gör att jag är något sen, men, men…

***

20.40

Ingredienserna på plats. Kebab och bacon samt tre sorters ost och egenhändigt kokad tomatsås. Nu fattas bara mannen och så ska degen kavlas ut.

***

21.40

Första pizzan klar. Nu ska den toppas med sallad, tomat och rödlök samt salt och peppar. Dessutom en klick kebabsås. MUMS!

***

22.40

Pizzan efterföljs av godisskål. MUMS!

***

23.40

Mr M myser i soffan. Sötnos. Filmen är spännande och ganska bra.

***

23.50

Leo bjuder på en sista bild poserandes vid Gerberan. God natt på er! Vår EFIT är härmed över. TO BE CONTINUED (som på film, fast här!) NOT..

Och du, lämna gärna en kommentar, för då blir jag glad! Leo och Mr M oxå..

Vill ni titta på fler EFIT, eller göra en själv hittar ni det här. Kom igen, gå med! Det är kul!

16 tankar om “Ett Foto i Timman 24 februari

  1. Ser ju gööör gött ut! Du är alltid lika generös med ord och bild. Fick lärt mig ett nytt ord också !
    Själva har vi firat Asta som fyller 89 idag. Simon 3 år, frågar om hon ska ha ljus på tårtan…och hur många. Jag lovade honom att rita alla ljus, så han fick se.
    Forsatt trevlig kväll till er!

  2. Ha ha ha UNDERBART varför inte få sova så på morgonen ???
    Inte för att jag behöver det ( ha ha ha) men min 6 mån bebis ligger och säger mmmammmamammammma väldigt tidigt ( i bland) och då blir det bara till att ge mat gosa och så somnar man om. Han tycker om att bli gosad i håret 🙂 ha ha

    Alltid trevligt med ” snygga bilder” antar att Mr M blev nöjd med morgonens kort 🙂
    Fast han fick ju ta ett på kvällen som han stil
    Är det inte jobbigt att behöva lägga in kort varje timma?
    Kul att jag kunde göra dig så glad med en liten kommentar om dessa trevliga inlägg du ger oss läsare. Nu skall jag dricka lite mer morgon kaffe. Lovar att skriva när jag läser 🙂
    Kram

  3. Kikar in på din dag; den där hemgjorda pizzan ser väldigt god ut! Så smidigt med en pizzaugn; din pizza ser mycket godare ut än ”vanlig ugnspizza” 😀
    Jag känner igen det där med städningen; jag förstår inte hur mycket grus (och vatten) man kan samla i hallen… Jag vill ha vår nu!

Lämna en kommentar