Ett Foto i Timman 17 maj

Välkommen att följa min dag! Låt oss se vad tisdag 17 maj 2011 har att erbjuda. Här kommer min EFIT-dag.


6.20

Uppe med tuppen. Brukar hjälpa till och göra sötnosens frukostmackor, men jag var trött och väntade endast tålmodigt på att kaffet skulle bli klart.

7.20

Precis kommit ur duschen. Idag blev det svart spets, topp till tå.. Inga smycken. Det har jag sällan på jobbet. Dags för make up!

8.20

Morgonkonferens. Ett välbekant ansikte för många. Finaste Inna! Kolla in hennes dag också. Inte den bästa bilden, men det fick gå fort och nåt så när diskret… =)

9.20

Engelska på schemat. Engelska gör mig glad! Just idag arbete med Harry Potter and the Philosopher’s Stone. Vi ser på film, läser, skriver och diskuterar.

10.20

Uppe i 50-skyltarnas centrum. Kollar hur vi står till i bostadskön och hämtar böcker på biblioteket. Passerar denna vackra alrunrot! Hinner också med att se utställningen som en väns mamma har där. Den var mycket vacker!

11.20

”Det underbara Programmet”, Nationellt Prov i Engelska A och B -Reading. Jag sitter med fix under tiden. Texter att läsa, min dator, mobil, vatten och kaffe. Önskar mina godingar Lycka Till! =D

 12.20

Fortfarande Nationellt Prov i engelska. Fröken mumsar till det med en macka samtidigt som hon kollar bloggen, EFIT och Facebook. ”Minirast” med andra ord!

13.20

Listening i Engelska B. Efter en kort rast har jag nu även hämtat den underbara handkrämen, som nu också förgyller min plats.  Jag kollar FB snabbt och konstaterar att jag blivit utsatt för ”facerape”; XX, XX och XX är de bästa eleverna jag haft i mitt liv ❤ En helt okej facerape!


14.20

Hmmm… Scary, men okej. Lunch: ärtor och rå morot.

15.20

Ställer in väskan i bilen. Dags att åka hemåt. Nöjd att jag även idag kom ihåg att ta med pojkvännens laptop hem. =D

16.20

Vi lämnar hem kära hem tillsammans med mamma M (kära svärmor). Byggandet har flutit på bra idag och byggarna har precis lämnat oss. M kollar dörren så att vi ej låser ute älskade bror.

17.20

Tårta, eller ja, det heter visst blötekake (?) hos M’s mormor och morfar. De är ju härliga norskar och det är 17’e maj idag, vilket självklart firas. De var klädda i rött, blått och vitt, givetvis!

18.20

Sötnos på språng! Middagen blir pizza med massa mums samt en kebab med bröd.

19.20

Precis mumsat i oss maten och älskade bror fick resterna. Han är hemma eftersom det är 17’e maj och då jobbar man inte i Norge utan man är ledig. Mamma hälsar snabbt förbi, men jag orkar inte promenera med henne eftersom maten inte sjunkit ännu.

20.20

Diskar disken och upptäcker att två av helgens shotglas med Elvis på fortfarande är odiskade. De hade jag och fröken E mumma i. Det får bli kvällens sista goda gärning! Sen dusch och i säng. Vi väljer att titta på film och mysa, men det får ni inte se! Ha det bäst! Ses nästa EFIT! Välkommen åter!

=D

27 tankar om “Ett Foto i Timman 17 maj

    • Tack tack! Ja, lockar är härligt! Oftast! Kan se ut något som en Tina Turer på morgonen ibland.. Men då slänger jag fram plattången!

      Kikar in hos dig också! =D
      /Therese

  1. Kul att ni är två som gör EFIT;en. Det är ju lite så där att sitta och fota och andra funderar på vad man håller på med =) Kan ni ju dela på hemlisen =) Tack för att jag fick följa din dag.

  2. Så bra at du fikk feire litt 17.mai me bløtekake!! Heia Norge:-) Takk for kommentaren hos meg.
    Det var litt av en lunsj du hadde….gulrot og erter….ikke mye å bli tjukk av:-)

    • Nää, den var ynklig minst sagt!

      Visst är det trevligt med blötekake, och framför allt 17’e maj! Hoppas på att få fira den i Norge något år!
      =)

Lämna en kommentar